Tekstschrijver voor technische bedrijven

Dit kunnen referenties jouw technische bedrijf brengen

inspiratie technisch bedrijf

Staan er referenties op jouw website? En zo ja, zijn deze ook up-to-date? De afgelopen weken sprak ik verschillende technische bedrijven over – hoe kan het ook anders – de teksten op hun website en social media. Referenties zijn hier wat mij betreft een belangrijk onderdeel van. Alleen… in de dagelijkse drukte schiet het maken hiervan er nog wel eens bij in. Zonde! Referenties kunnen je bedrijf namelijk heel veel brengen.

Je laat zien wat je bedrijf kan
Op je website vertellen wat jouw bedrijf kan en doet is niet voldoende. Je moet het laten zien! Dat kan bijvoorbeeld door middel van foto’s en teksten over gerealiseerde projecten. Door de projecten te tonen waaraan jullie werken, maak je direct duidelijk waarvoor klanten jouw bedrijf kunnen inschakelen. Referenties laten heel direct zien wat je bedrijf allemaal in huis heeft.

Je laat zien hoe het is om met jouw bedrijf te werken
In een referentie komt niet alleen naar voren wat voor projecten je bedrijf realiseert, maar ook hoe jij en je team dit doen. In een kort gesprek vraag je – of vraagt jouw tekstschrijver 😉 – hoe de samenwerking is bevallen. Wat is de werkwijze van je bedrijf? Waar blinkt het in uit? En hoe onderscheidt jouw bedrijf zich van collega’s in je vakgebied?

Je blijft onder de aandacht
Referenties zorgen voor zichtbaarheid. Door regelmatig te laten zien waar je bedrijf mee bezig is, blijf je onder de aandacht bij (mogelijke nieuwe) klanten, collega’s en relaties. Referenties plaats je namelijk niet alleen op je website, maar kun je ook heel goed gebruiken op social media.

Je houdt je website up-to-date
Een website met alleen maar referenties van jaren geleden – dat maakt niet echt een goede indruk, toch? Houd je website daarom up-to-date en voeg regelmatig nieuwe projecten toe. Zo weten websitebezoekers dat jouw bedrijf springlevend is en dat je jouw zaken op orde hebt. Ook zoekmachines waarderen het trouwens wanneer je regelmatig nieuwe content – zoals referenties – op je website plaatst. Het verbetert jouw vindbaarheid.

Je zorgt voor vertrouwen
Natuurlijk kun je zelf vertellen hoe prettig het is om met jou te werken. Maar als een ander het doet komt dat toch nét wat betrouwbaarder over. En hoe meer referenties je hebt, hoe meer vertrouwen je uitstraalt. Al die klanten delen tenslotte niet voor niets hun positieve ervaring met jouw bedrijf op je website.

Je creëert een extra contactmoment met je klant
Wanneer je klanten benadert voor een referentie levert dit niet alleen de referentie zelf op, maar ook een extra contactmoment. Je biedt nazorg door nog even te vragen hoe jouw werk bevalt. Je levert projecten niet alleen op, maar rondt ze ook af. Een klant die heeft meegewerkt aan een projectreferentie  vergeet jouw bedrijf bovendien minder snel en zal je eerder opnieuw benaderen.

Je zorgt voor trots
Tot slot zorgen referenties voor trots bij jou en je collega’s. Het is sowieso leuk om te horen dat een klant blij is met jullie werk. Referenties maken het bovendien mogelijk voor collega’s – en voor jou – om anderen te laten zien aan wat voor mooie projecten zij werken, bijvoorbeeld via social media. En dat levert dan weer extra zichtbaarheid op.

Graag denk ik met je mee over hoe jij referenties kunt maken, inzetten en kunt zorgen voor continuïteit op dit gebied. Stuur me een berichtje.

Meer posts van mij…

Zomerinspiratie: 17 ideeën voor teksten en social mediaberichten voor jouw technische bedrijf

Zomerinspiratie: 17 ideeën voor teksten en social mediaberichten voor jouw technische bedrijf

Met de vakantie in je hoofd, de zon buiten en een veel te warme werkplek binnen is het schrijven van teksten waarschijnlijk niet jouw hoogste prioriteit. Om van je gebrek aan inspiratie nog maar te zwijgen… Toch wil je ook in de zomer werken aan de zichtbaarheid van jouw technische bedrijf. In deze blog help ik je op weg met 17 ideeën voor teksten en social mediaberichten met een zomers tintje. Een goed idee is tenslotte het halve werk, toch?

Voorbereid op vakantie

Voorbereid op vakantie

Juli: vakantietijd. Hoewel het – door het nog steeds aanwezige coronavirus – een andere zomer is dan anders, gaan veel mensen nog steeds een paar dagen of weken weg. Ik ook! Begin deze maand verruilden mijn gezin en ik het altijd gezellige Tilburg voor een weekje boerderijcamping in Hengelo. Mijn eerste vakantie als ondernemer. En dat is toch iets heel anders dan een vakantie in loondienst. Ik neem je mee.

U of jij: hoe spreek jij je klanten online aan?

U of jij: hoe spreek jij je klanten online aan?

Hé, jij daar! Of moet ik zeggen ‘u daar’? Wanneer ik voor de eerste keer een tekst schrijf voor een bedrijf stel ik vrijwel altijd de vraag: spreek je jouw lezer aan met u of met jij? Zo zorg ik er niet alleen voor dat ik in mijn tekst dezelfde aanspreekvorm hanteer, maar krijg ik ook een goed beeld van de manier van communiceren van de organisatie. Persoonlijk, respectvol, benaderbaar of iets afstandelijker: de aanspreekvorm die je kiest bepaalt voor een belangrijk deel de toon van je teksten.