Tekstschrijver voor technische bedrijven

Wat maakt jouw technische bedrijf bijzonder?

bijzonder techniek

“Ik doe niet echt iets bijzonders”, zei een nieuwe klant tijdens ons eerste gesprek. “Ik installeer airco’s, maar dat doen heel veel bedrijven.” Dat klopt natuurlijk, maar wat je doet zit in meer dan het product of de dienst die je levert. De manier waarop je iets doet is minstens zo belangrijk.

Een half uur later wist ik dat mijn klant:

  • Het gehele traject van advies tot nazorg zelf uitvoert, zodat je precies weet wie er over de vloer komt en er geen misverstanden kunnen ontstaan.
  • Altijd voor je klaarstaat: zelfs in het weekend en ’s avonds krijg je snel een reactie.
  • Continu cursussen en opleidingen volgt in zijn vakgebied, zodat jij het beste advies krijgt, passend bij de laatste ontwikkelingen in de markt.

En zo kan ik nog wel even doorgaan!

Inmiddels is zijn website bijna af, en dat is zeker geen gevalletje dertien in ’n dozijn. Bezoekers van de site zien straks niet alleen dat mijn klant airco’s levert, maar ook op wat voor manier. En, mooie bijkomstigheid: ook in gesprekken weet hij dit nu beter te vertellen.

En nu jij!

Hoe zit dat met jou? Weet jij wat jouw bedrijf bijzonder maakt? Zoek het in:

  • De kwaliteit die je levert
  • Jouw manier van werken
  • Je persoonlijkheid
  • Jouw kennis en ervaring
  • Je flexibiliteit
  • De extra’s die je biedt

Check het bij je klant

Kom je er nog steeds niet uit? Vraag het dan aan je klant! Hiermee kom je niet alleen tot de kern van je bedrijf. Je kunt de antwoorden ook verwerken tot een referentie. En dat is natuurlijk het allersterkst: niet zelf vertellen hoe je je onderscheidt, maar een klant dit laten doen.

Deze vragen kun je jouw klanten stellen:

  • Wat waren de redenen waarom hij/zij met jou is gaan werken?
  • Welk resultaat heeft deze samenwerking opgeleverd?
  • Hoe zou hij/zij jouw werkwijze omschrijven?
  • Zou hij/zij anderen aanraden om met jou samen te werken? En waarom?

Ik weet het wel, maar anderen weten het niet

Tot slot is er nog de groep technische bedrijven die wel weet wat hen bijzonder maakt, maar waarvan anderen dit niet of nog niet genoeg weten. In dat geval raad ik je aan dit gaan te vertellen – zelf en door klanten aan het woord te laten.

  • Op je website
  • In blogs
  • Op social media zoals LinkedIn
  • Op feestjes en netwerkevenementen

Veel succes! En mocht je wat hulp kunnen gebruiken: je weet me te vinden!

Meer posts van mij…

Zomerinspiratie: 17 ideeën voor teksten en social mediaberichten voor jouw technische bedrijf

Zomerinspiratie: 17 ideeën voor teksten en social mediaberichten voor jouw technische bedrijf

Met de vakantie in je hoofd, de zon buiten en een veel te warme werkplek binnen is het schrijven van teksten waarschijnlijk niet jouw hoogste prioriteit. Om van je gebrek aan inspiratie nog maar te zwijgen… Toch wil je ook in de zomer werken aan de zichtbaarheid van jouw technische bedrijf. In deze blog help ik je op weg met 17 ideeën voor teksten en social mediaberichten met een zomers tintje. Een goed idee is tenslotte het halve werk, toch?

Voorbereid op vakantie

Voorbereid op vakantie

Juli: vakantietijd. Hoewel het – door het nog steeds aanwezige coronavirus – een andere zomer is dan anders, gaan veel mensen nog steeds een paar dagen of weken weg. Ik ook! Begin deze maand verruilden mijn gezin en ik het altijd gezellige Tilburg voor een weekje boerderijcamping in Hengelo. Mijn eerste vakantie als ondernemer. En dat is toch iets heel anders dan een vakantie in loondienst. Ik neem je mee.

U of jij: hoe spreek jij je klanten online aan?

U of jij: hoe spreek jij je klanten online aan?

Hé, jij daar! Of moet ik zeggen ‘u daar’? Wanneer ik voor de eerste keer een tekst schrijf voor een bedrijf stel ik vrijwel altijd de vraag: spreek je jouw lezer aan met u of met jij? Zo zorg ik er niet alleen voor dat ik in mijn tekst dezelfde aanspreekvorm hanteer, maar krijg ik ook een goed beeld van de manier van communiceren van de organisatie. Persoonlijk, respectvol, benaderbaar of iets afstandelijker: de aanspreekvorm die je kiest bepaalt voor een belangrijk deel de toon van je teksten.