Tekstschrijver voor technische bedrijven

Vijf redenen om te bloggen op jouw website

Voorbereid_op_vakantie

Een blog op je website: is dat nu per se nodig? Nee – het is niet per se nodig. Maar ik raad het je wel enorm aan! Bloggen is een hele laagdrempelige manier om meer van jouw bedrijf te laten zien. Bovendien verbeter je hiermee het imago en de vindbaarheid van jouw organisatie en kun je er zelfs nieuwe klanten mee binnenhalen. Ik geef je vijf redenen om vandaag nog jouw eerste blog te schrijven.

1. Blogs op je website zorgen voor vertrouwen
Jij weet ontzettend veel van je vak. Je bent op de hoogte van wat er speelt in de branche, kent de nieuwste technieken en krijgt energie van innovatie. Door jouw kennis te delen in blogs, laat je zien dat jij een expert bent in jouw vakgebied. Dat is belangrijk, want hiermee creëer je vertrouwen. En wanneer mensen jouw bedrijf vertrouwen, is de stap om samen in zee te gaan een stuk kleiner.

2. Bloggen maakt je bedrijf sympathieker
Met blogs verover je het hart van je publiek. Lezers vinden je sympathieker omdat je op een laagdrempelige manier kennis en waardevolle tips deelt. Menselijker en transparanter omdat je – vaak op informele wijze – vertelt over de ontwikkelingen binnen je bedrijf. En toegankelijker door de interactie die ontstaat naar aanleiding van een blog. Door deze interactie bouw je bovendien aan de relatie met je publiek.

3. Door te bloggen laat je zien dat je bedrijf up-to-date is
Websites zijn statisch: als ze af zijn verandert er meestal niet veel meer aan. Door te bloggen verander je dit. Je laat zien dat jouw bedrijf volop in beweging is en waar jullie allemaal mee bezig zijn – van nieuwe projecten tot innovatie binnen je bedrijf.

4. Blogs verbeteren jouw vindbaarheid
Zoekmachines worden steeds slimmer. Waar je een paar jaar geleden de vindbaarheid van je website kon verbeteren met teksten waarin veelvuldig zoekwoorden voorkwamen, gaat het tegenwoordig steeds meer om waardevolle content. Dat wil zeggen: content die up-to-date, uniek en relevant is. Je vindbaarheid verbetert nog verder wanneer je regelmatig nieuwe content toevoegt. Zoals blogs! Iedere blog is een nieuwe pagina die gevonden kan worden en een kans om meer websitebezoekers te trekken.

5. Bloggen zorgt voor nieuwe klanten en medewerkers
Tot slot – of eigenlijk als gevolg van al deze punten – kan bloggen je nieuwe klanten en medewerkers opleveren. In blogs deel je namelijk niet alleen jouw waardevolle content, maar kun je deze ook subtiel combineren met commerciële informatie. Informatie die mogelijke nieuwe klanten nóg enthousiaster maakt over je bedrijf en ervoor zorgt dat zij in actie komen en contact met je opnemen.

Overtuigd om te gaan bloggen, maar weet je niet hoe en waar je moet beginnen? Ik help je graag op weg! Neem contact met me op voor een gratis adviesgesprek.

Meer posts van mij…

Zomerinspiratie: 17 ideeën voor teksten en social mediaberichten voor jouw technische bedrijf

Zomerinspiratie: 17 ideeën voor teksten en social mediaberichten voor jouw technische bedrijf

Met de vakantie in je hoofd, de zon buiten en een veel te warme werkplek binnen is het schrijven van teksten waarschijnlijk niet jouw hoogste prioriteit. Om van je gebrek aan inspiratie nog maar te zwijgen… Toch wil je ook in de zomer werken aan de zichtbaarheid van jouw technische bedrijf. In deze blog help ik je op weg met 17 ideeën voor teksten en social mediaberichten met een zomers tintje. Een goed idee is tenslotte het halve werk, toch?

Voorbereid op vakantie

Voorbereid op vakantie

Juli: vakantietijd. Hoewel het – door het nog steeds aanwezige coronavirus – een andere zomer is dan anders, gaan veel mensen nog steeds een paar dagen of weken weg. Ik ook! Begin deze maand verruilden mijn gezin en ik het altijd gezellige Tilburg voor een weekje boerderijcamping in Hengelo. Mijn eerste vakantie als ondernemer. En dat is toch iets heel anders dan een vakantie in loondienst. Ik neem je mee.

U of jij: hoe spreek jij je klanten online aan?

U of jij: hoe spreek jij je klanten online aan?

Hé, jij daar! Of moet ik zeggen ‘u daar’? Wanneer ik voor de eerste keer een tekst schrijf voor een bedrijf stel ik vrijwel altijd de vraag: spreek je jouw lezer aan met u of met jij? Zo zorg ik er niet alleen voor dat ik in mijn tekst dezelfde aanspreekvorm hanteer, maar krijg ik ook een goed beeld van de manier van communiceren van de organisatie. Persoonlijk, respectvol, benaderbaar of iets afstandelijker: de aanspreekvorm die je kiest bepaalt voor een belangrijk deel de toon van je teksten.